Inloopspreekuur schoolmaatschappelijk werk locatie Multatulilaan

15 februari 2019

Op woensdag 6 maart is  van 9.00 uur tot 10.00 uur Sahar Sharfzada op de locatie Multatulilaan aanwezig voor ouders die vragen hebben over het gedrag of de ontwikkeling van hun kind. Zij zal dit op vaste momenten gaan doen, dit zal worden aangegeven in de agenda in de Nieuwsbrief. Er worden ook inloopspreekuren op Ter Lips georganiseerd, ouders mogen echter altijd op beide locaties  van die spreekuren  gebruik maken!

Sahar is sinds januari 2018 als schoolmaatschappelijk werker in dienst van Kwadraad, een instelling voor maatschappelijk werk. Kwadraad is partner van het Centrum voor Jeugd en Gezin.
Iedere ouder heeft wel eens een periode dat het minder lekker loopt, op school, thuis, in de opvoeding. Dat er gedrag is bij je kind, waar je je zorgen over maakt, waar je wel eens vragen over hebt. Soms zijn dat grote zorgen maar ook juist kleine zorgen waar je niet direct het hele circuit voor in wilt stappen. Gewoon een gesprek om eens samen te kijken wat er aan de hand zou kunnen zijn, wat zou kunnen helpen en wat er allemaal aan oplossingen bestaat.

Je bij haar  terecht als je vragen hebt over je kind over bijvoorbeeld:

- Boos en opstandig gedrag
- Sociale vaardigheid
- Moeite met schoolprestaties, organiseren van schoolwerk
- Last van onverwerkte gebeurtenissen zoals een scheiding of overlijden
- Moeite om met andere kinderen om te gaan
- Pesten
- Druk of impulsief gedrag
- Faalangst
- Onzeker voelen
- Het thuis moeilijk hebben
- Je kind zit niet lekker in zijn vel en je weet niet hoe dat komt
- Problemen in de vrije tijd
- Computer, telefoon en social media gebruik
- Je wilt als ouder dat iemand met je meedenkt over de opvoeding
- Je vindt dat er veel op je afkomt als ouder en wilt daar eens over van gedachte wisselen
- Je vindt het als ouder moeilijk om te rondkomen met geld

Een schoolmaatschappelijk werker heeft  een onafhankelijke positie, zij  is er voor ouders, kinderen en leerkrachten in het basisonderwijs. Je bepaalt als ouder zelf, met wie je wilt dat wordt  overlegd in het kader van de hulpverlening. Alle gesprekken zijn vertrouwelijk. De schoolmaatschappelijk werkers van Kwadraad houden zich aan de beroepscode.

Hoe gaat het verder in zijn werk
Als je als ouder contact met schoolmaatschappelijk werk  hebt opgenomen, vindt er een eerste gesprek plaats. Daarin wordt samen gekeken wat er aan de hand is en  hoe het schoolmaatschappelijk werk met je mee kan denken.

Wat biedt het schoolmaatschappelijk werk?
·         Kortdurende ondersteuning aan ouders en kinderen in maximaal vijf gesprekken
·         Indien nodig verwijzen en toe leiden naar meer specifieke hulp zoals het algemeen maatschappelijk werk, opvoedingsondersteuning of trainingen op het gebied van sociale vaardigheden en weerbaarheid;

·         Ondersteuning van de school
·         KIES en faalangst training

Hoe kun je het schoolmaatschappelijk werk bereiken?
Sahar Sharifzada is te bereiken via de internbegeleider van school, via telefoonnummer 06-36254836 of via de mail s.sharifzada@kwadraad.nl. Daarnaast kun je gerust langs het inloopspreekuur komen op school wat  voor het eerst gehouden wordt op 6 maart aanstaande op de locatie Multatulilaan.

Bij een webinar kun je als ouders op een afgesproken dag en tijd vanuit huis via internet inloggen op een live video/chatsessie over een bepaald onderwerp. Jij ziet hen, zij zien jou niet. In dit webinar geeft kinderpsycholoog en opvoedkundige Tischa Neve je tips om het groeimindset van je kind(eren) te vergroten!

Kinderen met een groeimindset geloven dat ze zichzelf steeds kunnen blijven verbeteren en ontwikkelen. Dat je talenten alleen het startpunt zijn en dat je steeds kunt blijven groeien door te oefenen en ervaring op te doen. Deze manier van denken kan je kind enorm helpen om zelfvertrouwen op te bouwen en te groeien op alle gebieden.

En het goede nieuws is: je kunt je mindset veranderen, en wij kunnen kinderen helpen om die groeimindset aan te leren of te behouden.

Wil jij je kind helpen om leren leuk te vinden, vertrouwen te krijgen in zijn of haar eigen kwaliteiten en positief denkend door het leven te gaan? Meld je dan snel aan!

Aanmelden:

Meld je snel aan via www.cjgcursus.nl of via deze link om bij dit gratis webinar bomvol inspiratie en tips te zijn!