Natuurspeeltuin Voorschoten

13 maart 2017

Beste ouders en kinderen van basisschool de VOS,

Een aantal kinderen uit groep 8 maken deel uit van het kinderpanel voor de Natuurspeeltuin in Voorschoten. Samen met het bestuur van de Stichting hebben de kinderen meegedacht hoe de speeltuin eruit moet komen te zien.

Zij hebben goed nieuws:

Het definitieve plan is gereed en begin april gaat gestart worden met de bouw van de speeltuin. Locatie wordt een braakliggend terrein tussen Park Rosenburg en Restaurant Van der Valk. In een groene omgeving met een natuurlijke waterpartij zal een speeltuin gerealiseerd worden waar kinderen naar harte lust kunnen spelen, ontdekken, voelen, ruiken .......

Op woensdag 22 maart is het Nationale Boomfeestdag, dit jaar voor de 60ste keer. In samenwerking met de gemeente planten kinderen van basisscholen bomen en komen zo in contact met de natuur. Door de jaren heen zijn er in Nederland door miljoenen kinderen al 10 miljoen bomen geplant, zo’n 2200 voetbalvelden vol.

Ook in de natuurspeeltuin komen natuurlijk bomen. Voor het realiseren van een heel speelbos is uw hulp nodig. U kunt “Vriend van de Natuurspeeltuin” worden. U kunt uw bijdrage storten op onderstaand rekeningnummer o.v.v. De VOS, of geld afgeven bij de directie van de school. Wij zorgen ervoor dat het bedrag bij de Natuurspeeltuin komt.

Voor verdere informatie zie www.natuurspeeltuinvoorschoten.nl

Met vriendelijke groet,

Namens de stichting Natuurspeeltuin,