Opvoeden van drukke kinderen, een hele uitdaging!

9 maart 2018

'Hij is de hele dag aan het bewegen' 'zij stopt niet met praten!' 'hij is erg impulsief en snel afgeleid'....oh zo herkenbaar voor vele ouders met een druk kind. De cursus ‘Aan de slag met drukke kinderen!’ helpt je om het gedrag van je kind te begrijpen en jouw reactie daarop positief te veranderen.

Soms is druk gedrag gewoon een vraag om aandacht, een vorm van onmacht of een signaal dat een kind even niet lekker in zijn vel zit. De opvoeding van een druk kind is een hele uitdaging. Als ouder kun je je dan soms machteloos voelen. Je probeert van alles, maar niets lijkt te helpen.

Daarom organiseert het Centrum voor Jeugd en Gezin de cursus ‘Aan de slag met drukke kinderen’ om jou als ouder van één of meer drukke kinderen een steuntje in de rug te geven. Onder leiding van twee deskundige docenten van het CJG leer je om het drukke, hyperactieve gedrag van je kind(eren) weer hanteerbaar te maken, zodat het weer plezierig is om met elkaar om te gaan. Tijdens de cursus komen allerlei onderwerpen aan bod, zoals de oorzaken van druk gedrag, bevorderen van gewenst gedrag en  grenzen stellen. Er is volop de gelegenheid om ervaringen uit te wisselen met andere ouders en vaardigheden in de praktijk te brengen.

Alle ouders met een druk kind in de regio Hollands Midden zijn van harte welkom!

Datum en locatie

Data:      donderdag 22 maart, 29 maart, 5 april en 12 april 2018

Tijd:        19.30-21.30 uur

Locatie:  CJG Oegstgeest

Kosten:   € 20,- per persoon (m.u.v. niet subsidiërende gemeenten).

Aanmelden kan via www.cjgcursus.nl of via deze link

Meer informatie en aanmelding CJG cursussen

Website:                    www.cjgcursus.nl

E-mail:                       info@cjgcursus.nl