Schoolmelk

2 juni 2017

De overheid wil kinderen stimuleren om gezond te eten en te drinken en geeft daarom sinds 1977 subsidie op Schoolmelkproducten zoals melk, chocolademelk en yoghurtdrank. Echter, per 1 januari 2017 is besloten om de subsidie alleen nog toe te wijzen aan halfvolle melk. Hierdoor zal Optimel uit het assortiment verdwijnen. De ouders met een Optimel-abonnement ontvangen van Campina een brief over deze wijzigingen en krijgen een aanbod om hun abonnement om te zetten naar halfvolle melk of te beëindigen.

Stoppen vakantiemelk

Omdat Optimel uit het assortiment verdwijnt, zal ook de vakantiemelk (langhoudbare Optimel voor de eerste dagen na de vakantie) stoppen. De eerste dagen na de vakantie zullen de leerlingen dus geen Schoolmelk krijgen.

Verlaging prijs Schoolmelk

Met ingang van het nieuwe schooljaar zal de subsidie op de halfvolle melk worden verhoogd, hierdoor zal ook de abonnementsprijs van Schoolmelk dalen. Naar verwachting zal Campina u binnenkort hierover informeren.

Eerste levering schoolmelk na de vakantie

De school krijgt normaal op donderdag Schoolmelk geleverd. Dit zou betekenen dat na de vakantie de kinderen pas op vrijdag voor het eerst weer Schoolmelk kunnen drinken. Daarom zal, met ingang van het nieuwe schooljaar, de school op de dinsdag na alle schoolvakanties een extra levering ontvangen, zodat de melk al op woensdag na de vakantie weer beschikbaar is.