EHBO Examen groep 8A en groep 8B

2 juni 2017

Groep 8A

Bij groep 8A heeft iedereen zijn diploma gehaald. Zo zag het diploma eruit: als je alle vakjes had gehaald, dan had je alles goed. Je kon ook maar een paar vakjes aan gekruist hebben, dan had je het ook gehaald, maar dan heb je niet alles goed. Wij zijn heel blij dat iedereen zijn diploma heeft gehaald. Bij sommigen ging het niet zo goed en vlot zoals bij de anderen, maar alsnog hadden zij ook hun diploma gehaald, omdat zij nog even naar boven mochten. Ook lag het soms aan de mensen die de toets aan het geven waren, want één van de kinderen die weer terug naar boven moest, was gewoon heel nerveus.

Groep 8B

Bij groep 8B heeft niet iedereen zijn diploma gehaald, maar ze hebben allemaal goed hun best gedaan. Als er een ongeluk gebeurt, weten ze allemaal wat ze moeten doen, omdat ze net zo slim zijn als de anderen die het wel hebben gehaald.

We moeten ook de mensen bedanken wie hebben geholpen. Joke moeten we ook bedanken. Zij heeft voor ons tijd gemaakt om ons les te geven. Wij van groep 8B en groep 8A bedanken jullie allemaal dat jullie ons hebben geholpen.

Yzera groep 8A, namens groep 8A en 8B

Het EHBO-examen

Dinsdag 30 mei hadden de groepen 8 het EHBO-examen. De groepen hadden de weken daarvoor les gekregen van EHBO-juf Joke. Er waren vier examinatoren. Er werd examen gedaan in groepjes van twee. De kinderen moesten vragen beantwoorden, verbandjes omdoen, stabiel leggen en dat soort dingen. Veel kinderen waren van tevoren erg zenuwachtig, maar het examen viel heel erg mee. Bij een van de examinatoren kreeg je een snoepje. Ook de andere examinatoren waren heel aardig. Kinderen die het de eerste keer niet goed deden mochten het nog een keer over doen. Als je dat niet haalde was je gezakt. Gelukkig hebben de meeste kinderen het gehaald.

Maud en Amber groep 8B, namens groep 8A en 8B