Entreetoets groep 7

21 april 2017

Vanaf dinsdag 9 mei start de afname van de Entreetoets voor groep 7. Deze toets bestaat uit drie onderdelen: taal, rekenen-wiskunde en studievaardigheden. De opgaven worden verdeeld over meerdere dagen van 9 mei tot 19 mei. Nadat alle taken gemaakt zijn, sturen wij de antwoordbladen naar de Citogroep die deze verwerkt. Vervolgens ontvangt de school na ongeveer 6 tot 8 weken een rapportage. Zodra deze rapportage binnen is, krijgen de ouders het leerling profiel van hun zoon of dochter. De toets uitslag is een aanvulling op het reguliere leerlingvolgsysteem (de Cito-toetsen in de maanden januari en juni). Deze informatie geeft een indicatie voor de vorm van voortgezet onderwijs. Ook zien we waaraan in groep 8 nog extra gewerkt moet worden. Kinderen kunnen niet leren voor deze toets. Op tijd naar bed en een lekker ontbijt zorgen voor een optimaal resultaat!