Gebruik Whatsapp groepen door ouders

16 februari 2018

We merken dat er veel ouders zijn die whatsapp groepen gebruiken om met elkaar te communiceren. Het lijkt ons verstandig het whatsapp verkeer te gebruiken voor praktische zaken, afspraken en het verstrekken van informatie.

We willen ouders vragen  deze groepen niet te gebruiken  voor één-op-één gesprekken, discussies, meningsverschillen of emotioneel geladen boodschappen.  Het uiten van klachten over kinderen/ de leraar of voor openbaarmaking van gegevens over hun kind brengt onveiligheid voor alle betrokkenen met zich mee en is niet in het belang van samenwerking rond kinderen.

Advies tot slot:
Bij vragen die je hebt is het altijd beter om de ander aan te spreken dan te appen. Via de app gaat belangrijke non-verbale communicatie verloren en juist dat zorgt vaak voor onbegrip en schade in relaties.

Op dit moment maakt de school gebruik van de e-mail om ouders te informeren.
De gedragsregels voor het gebruik van een groepsapp zijn ook hier van toepassing.