Hoofdluisbestrijding

25 augustus 2017

Er gaan nogal wat verhalen rond over hoe je het beste hoofdluis kan voorkomen of bestrijden maar veel van die verhalen zijn fabeltjes. Ze geven een valse zekerheid en kunnen er voor zorgen dat het gewenste resultaat niet bereikt wordt.
Wekelijks controleren en bij een besmetting 14 dagen kammen, blijft het beste advies.
De screening die op school door enthousiaste ouders wordt uitgevoerd, is bedoeld om ouders te ondersteunen in het opsporen, niet als vervanging van de wekelijkse controle!
Na een vakantie is de school luis-vrij en daarom is dat het moment om op school te screenen.
Om de controle op hoofdluis op school te kunnen blijven doen, zijn wij altijd op  naar ouders die willen helpen.
Het is mogelijk om hiervoor een training te volgen bij  de GGD Hollands Midden.
Op 25 oktober wordt een training gegeven in het gebouw van de GGD aan de Parmentierweg te Leiden, tussen 9.30 uur en 11.00 uur.
Indien u in de klas van uw kind wil helpen bij de controle, meldt u dan aan bij de leerkracht van uw kind. Mocht u gebruik willen maken van de training dan horen we dat graag!
Er zijn, indien aanmelding door school geschiedt, geen kosten aan verbonden.