Nacht van de vluchteling

2 juni 2017

Hoi allemaal,

Ik ben Isabel Dreef en zit in Groep 7M. Een maandje geleden ben ik naar een optreden van Ali B geweest. Het was heel leuk en veel lachen. Maar hij zong ook een liedje over kinderen die moeten vluchten voor oorlog en honger. Kinderen die liever in hun eigen huis wilde blijven en op hun eigen school, maar mee moeten naar een ander land. Ik werd daar heel verdrietig van en wilde iets doen.

Zaterdag 17 juni is de Nacht van de Vluchteling. Ik loop met mijn ouders en mijn broer en zus mee in een tocht door Amsterdam. Ik wil laten zien dat wij deze kinderen steunen. Niet alleen omdat we aan ze denken maar ook om wat geld in te zamelen voor eten, kleren en schoon water.

Je kunt mij sponsoren door op de site te gaan (www.nachtvandevluchteling.nl), dan naar “sponsor”, dan naar “sponsor een team” en dan naar “Team Dreef”. De rest volgt vanzelf.

Kinderen moeten spelen en rennen, niet vluchten.  Doe iets!!

Isabel Dreef