Peaceposter

3 november 2017

De Peaceposters van dit jaar hebben allemaal te maken  met één ding: : “Vrede in de toekomst”.

Veel groepen 8 over heel de wereld mochten meedoen met het maken van de Peaceposter. De Peaceposter moet voldoen aan een aantal richtlijnen. In de Peaceposter mag je bijvoorbeeld geen woorden, letters of cijfers gebruiken.

Het wordt georganiseerd door Lions Club International. Alle kinderen tussen 11 en 13 mogen meedoen. Ik viel helaas buiten de leeftijdsgrens, maar heb ‘m wel gemaakt. De wereldhoofdprijs wordt uitgereikt in New York en de Nederlandse hoofdprijs in Den Haag. De vijf beste posters van Voorschoten komen in het Voorschotens museum te hangen. Uit al deze posters wordt een winnaar van Voorschoten gekozen. Ook uit onze klas worden een paar kinderen geselecteerd, die hopelijk heel ver komen. De winnaar van de wereld wint een reis naar New York voor drie personen met 1000 euro zakgeld.

Hieronder een foto van mijn poster. Deze mocht dus helaas niet meedoen met de wedstrijd! L

Roos groep M 8