Reminder staking

1 december 2017

In oktober heeft het basisonderwijs actie gevoerd voor vermindering van de werkdruk en een verbetering van het salaris. De regering is hierop met een aanbod gekomen. Dit aanbod wordt door de bonden als ontoereikend gezien. Volgens de actievoerende partijen is in totaal ongeveer 1,4 miljard euro nodig om de gestelde doelen te kunnen bereiken. Dit is aan de nieuwe minister van Onderwijs voorgelegd in de vorm van een ultimatum: minister Slob krijgt tot de week van 5 december a.s. – dit is de week waarin de Tweede Kamer de onderwijsbegroting behandelt – de tijd om het benodigde geld vrij te maken. Als de minister niet aan de eisen tegemoetkomt, volgt op 12 december a.s. opnieuw een landelijke staking.
Hoewel nog niet definitief, lijkt momenteel de kans op een nieuwe staking erg groot.
Een peiling onder het personeel van De VOS geeft aan dat de stakingsbereidheid erg groot is. Indien een staking wordt gehouden, zal de school, zoals het er nu naar uitziet, gesloten zijn op 12 december a.s. Houdt u hierbij rekening met het eventueel opvangen van uw kinderen?
Wij houden u hierover op de hoogte.