Suikerfeest Multatulilaan

30 juni 2017

Op donderdagochtend 29 juni werd op de Multatulilaan door alle kinderen gezamenlijk het Suikerfeest gevierd. Voor het eerst in jaren vond het Suikerfeest weer plaats buiten de zomervakantie, alle reden dus om het met alle kinderen te beleven. Veel ouders waren spontaan ingegaan op de oproep een traditionele lekkernij te maken, dus de kinderen uit alle klassen konden kiezen uit heerlijke cakes met cocos en siroop, notenkoekjes, baklava, remsemmen, dadels met walnoten, en vele andere lekkernijen. Voorafgaand aan het snoepen vertelden in alle klassen enkele kinderen iets over wat Ramadan en Suikerfeest inhouden. Er was zo veel lekkers gemaakt, dat na afloop voor elke klas nog een schaal kon worden gevuld om ook 's middags nog wat te snoepen. Eid Mubarak! (=Fijn Suikerfeest).