Uitnodiging: Alrijne Ziekenhuis Leiderdorp: Welkom op onze open dag!

17 maart 2018

Op zaterdag 17 maart 2018 zijn alle geïnteresseerden, jong en oud, uit Leiden, Leiderdorp en de wijde omgeving, van harte welkom op de open dag van Alrijne Ziekenhuis Leiderdorp. Honderden collega’s van Alrijne openen dan de deuren van hun afdeling om bezoekers de nieuwste medische technieken te laten zien, uit te leggen hoe de zorg in het ziekenhuis georganiseerd is en wat er achter de schermen gebeurt om 24/7 goede zorg te bieden.

Tussen 10.00 en 16.00 uur zijn bezoekers van harte welkom om bij meer dan veertig activiteiten de zorg te ontdekken, voelen, ervaren en te testen. Ook voor kinderen is er veel te ontdekken en te doen: zo kunnen zij hun arm in het gips laten zetten (leuk om maandag de juf of meester voor de gek te houden), zich verkleden als chirurg en hun zieke knuffel of pop door een heuse poppendokter laten onderzoeken.

Bezoekers kunnen medische proefjes uitvoeren, een korte reanimatietraining volgen, gratis gezondheidstesten doen en een uniek kijkje nemen in de operatiekamers. Zwangere vrouwen kunnen een echo laten maken bij het Moeder- en Kindcentrum en een bezoek brengen aan de kraammarkt.

De Leidse cabaretier en kinderboekenschrijver Jochem Myjer is als ambassadeur van het Moeder- en Kindcentrum aanwezig. Hij zal samen met de ruim 400 medewerkers bij de start vlak voor 10.00 uur de open dag aftrappen.

Het volledige programma van de open dag is te vinden op www.alrijne.nl/opendag.

- De open dag is gratis te bezoeken. Aanmelden is niet nodig.
- Zaterdag 17 maart, 10.00 tot 16.00 uur
- Alrijne Ziekenhuis, Simon Smitweg 1, 2353 GA, Leiderdorp